دانلود مقاله و خرید ترجمه:بانک جهانی و نظارت جهانی آموزش در زمینه‌ی تغییر نظم جهان
دانلود بهترین مقالات isi همراه با ترجمه فارسی

کارابرن عزیز، مقالات سایت ( همگی جزو مقالات isi می باشند) بالاترین کیفیت ترجمه را دارند، ترجمه آنها کامل و دقیق می باشد (حتی محتوای جداول و شکل های نیز ترجمه شده اند) و از بهترین مجلات isi مانند IEEE، Sciencedirect، Springer، Emerald و ... انتخاب گردیده اند.

آگهی چاپ مقاله isi
ورود اعضا
توجه توجه توجه !!!!
نرم افزار winrar
پیشنهادات ویژه
پیوندهای کاربردی
پیوندهای مرتبط
مقالات ترجمه شده مدیریت بازرگانی
  • بانک جهانی و نظارت جهانی آموزش در زمینه‌ی تغییر نظم جهان

    سال انتشار:

    2015


    ترجمه فارسی عنوان مقاله:

    بانک جهانی و نظارت جهانی آموزش در زمینه‌ی تغییر نظم جهان


    عنوان انگلیسی مقاله:

    The World Bank and the global governance of education in a changing world order


    منبع:

    sciencedirect - elsevier - International Journal of Educational Development 40 (2015) 9–18


    چکیده انگلیسی:

    The World Bank’s involvement in education policy and reform has grown substantially since the 1960s. For an organization that originally had no mandate to work on education, the Bank has become perhaps the most powerful and hegemonic of the international organizations operating in the education for development field. The Bank is the largest single international funder of education for development in low-income countries, and its technical and knowledge-based resources tower over those of other international institutions. This article develops a heuristic framework for understanding agenda-setting processes in international organizations (IOs), and applies it to analyze how the World Bank work in education has evolved with the passage of time. The framework focuses on three dynamics as keys to understanding the Bank and education: the political opportunities created by geo-political and ideological shifts among the most powerful member governments; the IOs relationships with borrowing (or ‘‘client’’) countries; and finally the internal dynamics and organizational culture of the IOs own bureaucracy as it aims to reproduce itself and manage shifts in the previous two dynamics. These three dynamics and their interaction are explored over four key periods: from the 1960s to the beginning of the 1980s, when the debt crisis exploded in many developing nations; from 1981 to mid-nineties, a period marked by structural adjustment lending and the reorganization of the Bank’s education sector activities around basic education; from the mid-nineties to 2008, when the Post-Washington consensus emerged; and from 2008 to present, a period characterized by significant shifts in power in the world system and an accompanying rise of strategic uncertainty at different levels within the Bank.
    Keywords: World Bank | International organizations | Global governance | Agenda-setting | Education policy


    چکیده فارسی:

    مشارکت بانک جهانی در زمینه‌ی سیاست آموزش و اصلاحات به طور قابل توجهی از دهه‌ی 1960 رشد کرده است. برای سازمانی که در اصل هیچ تعهدی به کار در زمینه‌ی آموزش نداشت، بانک قدرتمندترین و برترین سازمان بین‌الملی با فعالیت در زمینه‌ی آموزش برای حیطه توسعه شده است. بانک بزرگ‌ترین مؤسس بین‌المللی برای توسعه در کشورهایی با سطح درآمد پایین است و منابع فنی و مبنی بر دانش، نسبت به نهادهای ملی برتری پیدا می‌کنند. این مقاله چارچوب کلی برای درک فرآیندهای دستور جلسه در نهادهای بین‌المللی (IDs) را توسعه می‌دهد، و آن را برای تحلیل چگونگی کار بانک جهانی در زمینه‌ی آموزش در برهه‌ی زمانی به کار می‌گیرد. این چارچوب بر سر محرک به عنوان نکات کلیدی درک بانک و آموزش تمرکز می‌کند: فرصت‌های سیاسی به واسطه‌ی تغییات ژئوسیاسی و ایدئولوژی در میان قدرتمندترین دولت‌های عضو؛ روابط IOs دیوان‌سالاری را دربردارند همانطور که هدفش ارائه‌ی مجدد خود و اداره‌ی تغییرات دو محرک قبلی است. این سه محرک و تعامل آنها چهار دوره‌ی اصلی را کشف کرده‌اند: از دهه 1960 تا آغاز دهه 1980، زمانیکه بحران بدهی در چندین کشور در حال توسعه گسترش یافته است: از دهه 1981 تا اواسط 1990، دوره‌ی قرض با تنظیم ساختاری و سازماندهی مجدد فعالیت‌های بخش آموزشی بانک پیرامون آموزش اصلی همراه است؛ از اواسط دهه نود تا سال 2008، زمانیکه توافق پس از وانشنگتون ظاهر شد، از سال 2008 تاکنون، دوره‌ی تغییرات مهم تحت اختیار سیستم جهانی و به همراه افزاش عدم قطعیت راهبردی در سطوح متفاوت بانک را شناسایی کرد.
    کلید واژه ها: بانک جهانی | سازمان های بین المللی | حکومت جهانی | دستورکار | سیاست آموزش و پرورش


    سطح: متوسط
    تعداد صفحات فایل pdf انگلیسی: 10
    تعداد صفحات فایل doc فارسی: 28

    حجم فایل: 156 کیلوبایت


    قیمت: 30000 تومان  27000 تومان(10% تخفیف)


    توضیحات اضافی:




تعداد نظرات : 0

الزامی
الزامی
الزامی
مدیریت-بازرگانی
موضوعات