دانلود مقاله و خرید ترجمه:نقش رسانه در تصميم‌گيري سياست خارجي: چارچوب نظري
بلافاصله پس از پرداخت دانلود کنید

کارابرن عزیز، مقالات سایت ( همگی جزو مقالات isi می باشند) بالاترین کیفیت ترجمه را دارند، ترجمه آنها کامل و دقیق می باشد (حتی محتوای جداول و شکل های نیز ترجمه شده اند) و از بهترین مجلات isi مانند IEEE، Sciencedirect، Springer، Emerald و ... انتخاب گردیده اند.

آگهی چاپ مقاله isi
ورود اعضا
توجه توجه توجه !!!!
نرم افزار winrar
پیشنهادات ویژه
پیوندهای کاربردی
پیوندهای مرتبط
مقالات ترجمه شده سیاست بین الملل
  • نقش رسانه در تصميم‌گيري سياست خارجي: چارچوب نظري

    سال انتشار:

    2002


    ترجمه فارسی عنوان مقاله:

    نقش رسانه در تصميم‌گيري سياست خارجي: چارچوب نظري


    عنوان انگلیسی مقاله:

    The Role of the Media in Foreign Policy Decision-Making: A Theoretical Framework


    منبع:

    conflict & communication online, Vol. 1, No. 2, 2002


    چکیده انگلیسی:

    This paper maintains that the media is involved in all stages of foreign policy formulation processes and that political leaders take the media into consideration in its national and international aspects. Moreover, the paper argues that this double-edged media environment is considered mainly in the publication, or media management stage. The involvement of the media in this decision-making process is complex. When an external, international event occurs, political leaders learn about it from the media. This information is processed through various image components and than the policy or decisionformulating process is set in motion. Media advisors and PR professionals participate in the process, officials consult with them and consider their advice. Finally, they take the media into account when they define their policy and match to it the appropriate media tools. Past studies of foreign policy decision-making neglected to deal with this complex role of the media. They described the media (if at all) as one of the channels of informing leaders of international events, as input for the decision-making process. Actual reality demonstrates that this perspective minimizes the place of the media and therefore it should be dealt theoretically as well as in applied research case studies using a more complex approach emphasizing the crucial role of the media in foreign policy. The paper develops and presents a framework for the analysis of foreign policy decision-making which tries to compensate for some of the flaws of existing models in the field, incorporating the complex processes of media input into decision-making, as well as reflecting the role of the press and TV in the formulation stage of policy-making.


    چکیده فارسی:

    نگاهي اجمالي به اين مقاله نشان می‌دهد كه رسانه‏‌ها در تمام مراحل فرايند شكل‏‌گيري سياست خارجي نقش دارند و رهبران سياسي، رسانه‌ها را از زوایای ملي و بين‌‏المللي مورد توجه قرار می‌دهند. بر اساس يافته‌هاي اين مقاله، محيط رسانه‌اي دوسويه اساساً در مطبوعات يا در مديريت ‏رسانه مورد توجه واقع می‌شود. نقش رسانه‌ها در فرايند تصميم‌گيري پيچيده است. زماني‌ كه رويدادي در صحنه بين‌الملل اتفاق مي‏افتد، رهبران سياسي آن واقعه را از طريق رسانه‌ها دنبال می‌كنند. اين اطلاعات به واسطه تركيب و پردازش تصاوير مختلف و نیز از طريق سياست يا فرايند تصميم‌سازی، دنبال مي‏شود. مشاوران رسانه‌اي و كارشناسان روابط عمومی ‌در اين جريانات دخالت كرده و مشاركت می‌كنند و مقامات رسمی نیز‌ با آنها مشورت کرده و نظرات و عقايدشان را مورد رسيدگي قرار می‌دهند. در نهايت، زماني كه آنان سياستشان را تعريف كرده و آن را با ابزارهاي مناسب رسانه‌اي تطبيق می‌دهند، به اهميت رسانه‌ها هر چه بیشتر پي مي‏برند. در مطالعات و تحقیقات پیشین، از نقش پيچيده رسانه‌ها در تصميم‌گيري سياست خارجي غفلت شده‏ است. این پژوهش‌ها، رسانه‌ها را به عنوان يكي از كانال‌هاي اطلاعاتي رهبران در خصوص وقايع و رويدادهاي بين‌المللي توصيف می‌كنند كه به مثابه ورودي فرايند تصميم‌گيري محسوب مي‏شد. با بررسی برآیند اين ديدگاه‌ها، موضع رسانه تضعيف شده است. بايد به لحاظ نظري، بر تحقيقات و مطالعات كاربردي با رويكرد پيچيده نقش قاطع رسانه‌ها در سياست خارجي تاكيد شود. اين مقاله، چارچوب تحليل تصميم‌گيري سياست خارجي را توسعه داده و سعي مي‏كند تا بعضي از نواقص و موانع موجود در اين گونه مدل‌ها را مرتفع، تركيب فرايندهاي پيچيده رسانه‌اي را در تصميم‎‏‌گيري وارد كرده و همچنين نقش مطبوعات و تلويزيون را در سياست‏گزاري منعكس كند.
    كليدواژه: چارچوب‌سازی‌ سياست خارجي | رسانه‌ها | محيط رسا‌نه‌ا‌ي دوسويه | مديريت رسانه | تصميم‌سازي


    سطح: متوسط
    تعداد صفحات فایل pdf انگلیسی: 14
    تعداد صفحات فایل doc فارسی: 29

    حجم فایل: 368 کیلوبایت


    قیمت: 15000 تومان  13500 تومان(10% تخفیف)


    توضیحات اضافی:




تعداد نظرات : 0

الزامی
الزامی
الزامی
سیاست-بین-الملل
موضوعات