دانلود مقاله و خرید ترجمه:دسترسی به محیط زیست: ارائه مزایای زیست محیطی و اجتماعی از طریق تلفیق دانش – مورد مدیریت آب
دانلود بهترین مقالات isi همراه با ترجمه فارسی

کارابرن عزیز، مقالات سایت ( همگی جزو مقالات isi می باشند) بالاترین کیفیت ترجمه را دارند، ترجمه آنها کامل و دقیق می باشد (حتی محتوای جداول و شکل های نیز ترجمه شده اند) و از بهترین مجلات isi مانند IEEE، Sciencedirect، Springer، Emerald و ... انتخاب گردیده اند.

آگهی چاپ مقاله isi
ورود اعضا
توجه توجه توجه !!!!
نرم افزار winrar
پیشنهادات ویژه
پیوندهای کاربردی
پیوندهای مرتبط
مقالات ترجمه شده مدیریت بازرگانی
  • دسترسی به محیط زیست: ارائه مزایای زیست محیطی و اجتماعی از طریق تلفیق دانش – مورد مدیریت آب

    سال انتشار:

    2015


    ترجمه فارسی عنوان مقاله:

    دسترسی به محیط زیست: ارائه مزایای زیست محیطی و اجتماعی از طریق تلفیق دانش – مورد مدیریت آب


    عنوان انگلیسی مقاله:

    Accessing the environment: Delivering ecological and societal benefits through knowledge integration e The case of water management


    منبع:

    sciencedirect - elsevier - Applied Geography 58 (2015) 94-104


    چکیده انگلیسی:

    Recent ‘soft engineering’ approaches to river management have fostered the call for river research and management to be application specific, inclusive of those who possess knowledge which is not tradi tionally scientific and to provide users with their democratic right to be involved in decision-making processes. The benefits of public involvement in river management and research have been widely publicised, although uptake of public participation at the prescribed higher levels (which account for both ecological and societal benefits, and include knowledge production and decision-making by ‘non certified experts’) is rarely evident. It is suggested that this may be caused, in part, by the difficulty of, and lack of guidance on, how to integrate diverse knowledges, perspectives and needs. This project builds on an associated study which identified organisational issues in implementing high-level participation for river management. The focus of this paper is a study located on the River Derwent, Northumberland, UK, which aimed to examine the role of integrating different types of knowledge for a reach scale problem in order to gain holistic perspectives of water management needs which consider both social communities and ecology. The merits of the approach were considered for improving access to the fluvial environment for the participants and researchers concerned. The study examines the role of integrating traditional river research methods (hydraulic modelling) with experiential knowledge in order to both answer ecological questions in river management, and deliver societal benefits through processes of social learning. As well as identifying the controls on levels of participation, the process opened up the decision-making and management processes to ‘non-experts’. Participants improved their own access to their fluvial environment through an understanding of localised river processes and an increased con fidence in a knowledge which they had deliberated and validated through the process of co-production. The study demonstrated that heterogeneous knowledge types are necessary for holistic system un derstandings, that knowledge integration processes need to be reflexive, and that motives for knowledge integration should be both pragmatic and normative.
    Keywords: Environmental access | Knowledge co-production | River Participation | Social learning | Transdisciplinarity


    چکیده فارسی:

    "مهندسی نرم افزارِ" اخیر، رسیدن به مدیریت رودخانه را برای تحقیقات و مدیریت رودخانه در جهت تقاضاهای خاص ترویج داد، و این سرجمع شامل کسانی است که از دانش کافی برخوردارند که بطور علمی جهت ارائهء کاربران با حقوق دموکراتیک شان در فرایند تصمیم گیری ایفای نقش نموده اند. مزایای مشارکت عمومی در مدیریت و تحقیقات رودخانه ای بطور گسترده ای به اطلاع عموم رسیده است، اگرچه جذب مشارکت عمومی در سطوح بالاتر (که هر دو عاملِ مزایای زیست محیطی و اجتماعی را به خود اختصاص داده، و ارائه دانش و تصمیم گیری توسط کارشناسان تضمین نشده را شامل می شد) به ندرت لحاظ گردید. این پیشنهادی است که ممکن است در بخشی، همراه با دشواری، و بدون راهنمایی، درموردِ چگونگیِ تلفیق متنوع دانش، چشم اندازها و نیازها ایجاد شود. این پروژه بر اساس مطالعه ای پدیدار گشته که مسائل سازمانی را در اجرای مشارکت در سطوح بالا برای مدیریت رودخانه مشخص نموده است. تمرکز این مقاله، مطالعه ای است که برروی رودخانه های دِروِنت، نورتامبرلند، انگلستان انجام خواهد پذیرفت، که هدف آن بررسی نقش تلفیقیِ انواع مختلف دانش برای دسترسی به مسئلهء مقیاس به منظور کسب دیدگاه های جامع از نیازهای مدیریت آب است که هر دو جوامع اجتماعی و زیست محیطی را در نظر گرفته است. محاسن این روش بهبودی است که دسترسی به محیط زیستِ رودخانه ای را برای شرکت کنندگان و محققان مربوطه در نظر گرفته است. این مطالعه نقش تلفیق روش های پژوهشیِ رودخانه (مدل سازی هیدرولیک) را با دانش تجربی به منظور پاسخ به سوالات هر دو عامل زیست محیطی در مدیریت رودخانه را مورد بررسی قرار داده، و مزایای اجتماعی آن را از طریق فرآیندهای یادگیری اجتماعی ارائه می دهد. همچنین کنترل در سطوح مشارکت، روند پیشرو در تصمیم گیری و فرایندهای مدیریت برای افراد غیر متخصص را شناسایی می کند. شرکت کنندگان دسترسی شان به محیط زیستِ رودخانه ای را از طریق درک درستی از فرآیندهای رودخانه ای بهبود بخشیدند و اعتماد به نفس لازم را در مبحث دانش افزایش دادند و همچنین اعتبارشان را از طریق فرآیند ایجاد شرکت بهبود بخشیدند. مطالعه نشان داد که علائمی از دانشِ ناهمگن برای درک سیستم جامع لازم است، که فرایندهای یکپارچه سازی دانش در آن نیاز به بازتابی دارند، و این که انگیزه ها برای یکپارچه سازی دانش باید هر دو عاملِ عملی و اصولی را در بر گیرد.
    کلید واژه ها: دسترسیِ زیست محیطی | ایجاد دانش لازمه برای شرکت | رودخانه | مشارکت | یادگیری اجتماعی کمیتهء انضباطی


    سطح: متوسط
    تعداد صفحات فایل pdf انگلیسی: 11
    تعداد صفحات فایل doc فارسی: 29

    حجم فایل: 70 کیلوبایت


    قیمت: 35000 تومان  31500 تومان(10% تخفیف)


    توضیحات اضافی:




تعداد نظرات : 0

الزامی
الزامی
الزامی
مدیریت-بازرگانی
موضوعات