دانلود مقاله و خرید ترجمه:توانمندسازی روانی و سازمانی در پیوند عملکرد مدیریت منابع انسانی
دانلود بهترین مقالات isi همراه با ترجمه فارسی

کارابرن عزیز، مقالات سایت ( همگی جزو مقالات isi می باشند) بالاترین کیفیت ترجمه را دارند، ترجمه آنها کامل و دقیق می باشد (حتی محتوای جداول و شکل های نیز ترجمه شده اند) و از بهترین مجلات isi مانند IEEE، Sciencedirect، Springer، Emerald و ... انتخاب گردیده اند.

آگهی چاپ مقاله isi
ورود اعضا
توجه توجه توجه !!!!
نرم افزار winrar
پیشنهادات ویژه
پیوندهای کاربردی
پیوندهای مرتبط
مقالات ترجمه شده مدیریت منابع انسانی
  • توانمندسازی روانی و سازمانی در پیوند عملکرد مدیریت منابع انسانی

    سال انتشار:

    2012


    ترجمه فارسی عنوان مقاله:

    توانمندسازی روانی و سازمانی در پیوند عملکرد مدیریت منابع انسانی


    عنوان انگلیسی مقاله:

    Organisational and psychological empowerment in the HRM-performance linkage


    منبع:

    Employee Relations, Vol. 34 No. 2, 2012, pp. 138-158, Emerald Group Publishing Limited


    چکیده انگلیسی:

    Purpose – This paper aims to clarify the meaning of empowerment concept and determine its role in the HRM-performance linkage.
    Design/methodology/approach – A survey of 211 customer-contact employees at 30 upscale hotels in Lithuania was conducted to study organisational empowerment, as a bundle of HRM activities, and its association with employee attitudes and behaviour.
    Findings – A distinction was made between organisational empowerment, as a bundle of HRM activities, and psychological empowerment, as an employee work-related attitude, and their role in the HRM-performance linkage was defined. Organisational empowerment was positively related to psychological empowerment, job satisfaction, and affective commitment. Psychological empowerment and affective commitment were found to mediate the impact of organisational empowerment on customer-oriented behaviour.
    Research limitations/implications – Data were collected in a single industry in Lithuania; therefore, further research in other services needs to be conducted to make generalisations on the applicability of the proposed empowerment-performance model to other industries.
    Practical implications – In the upscale hotel context, where employee turnover reduction and service quality improvement are critical, organisational empowerment can enhance employee job satisfaction, commitment, psychological empowerment and customer-oriented behaviour.
    Originality/value – The paper provides empirical evidence of the positive effect of employee perceived HRM practices (organisational empowerment) on HR-related performance outcomes - employee attitudes (psychological empowerment, job satisfaction, affective commitment) and customer-oriented behaviour. Besides the role of empowerment in the HRM-performance linkage is defined and empirically tested.
    Keywords: HRM practices | Performance outcomes | Empowerment | Employees attitudes | Customer-oriented behaviour | Upscale hotels | Lithuania | Hotels
    Paper type Research paper


    چکیده فارسی:

    هدف- این مقاله با هدف شفاف سازی مفهوم توانمندسازی و تعیین نقش آن در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد نوشته شده است.
    طرح /روششناسی/رویکرد- بررسی از 211 تن از کارمندان 30 هتل مجلل و گران در لیتوانی که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط بودند، به منظور مطالعه توانمندسازی سازمانی، به عنوان مجموعهای از فعالیتهای مدیریت منابع انسانی (HRM)، و ارتباط آن با نگرشها و رفتار کارمند انجام شد.
    نتایج- بین توانمندسازی سازمانی به عنوان مجموعه ای از فعالیتهای HRM و توانمندسازی روانشناختی به عنوان نگرش کاری، تمایزاتی قائل شده و نقش هر دو در ارتباط بین HRM و عملکرد تعریف شده است. توانمندسازی سازمانی به طور مثبت با توانمندسازی روانی، رضایت شغلی و تعهد مؤثر مرتبط شده است. همچنین به این نتیجه رسیدیم که توانمندسازی روانی و تعهد مؤثر، تأثیر توانمندسازی سازمانی بر رفتار مشتریگرا را تعدیل میکند.
    محدودیتها/ کاربردهای تحقیق- دادهها از یک صنعت واحد در لیتوانی جمعآوری شدند بنابراین، تحقیقات بیشتری در دیگر صنایع خدماتی نیاز است تا بتوان کاربرد مدل پیشنهاد شدهی توانمندسازی - عملکرد را در صنایع دیگر تعمیم بخشید.
    کاربردهای عملی- در بافتهای هتلهای مجلل، که کاهش جابجایی کارمند و بهبود کیفیت خدمات، امری حیاتی است، توانمندسازی سازمانی قادر به بهبود رضایت شغلی کارمند، تعهد، توانمندسازی روانی و رفتار مشتریگرا است.
    اصالت/ارزش- این مقاله، شواهد تجربه ای از تأثیر مثبت راهکارهای مفروض HRM کارمند (توانمندسازی سازمانی) بر نتایج عملکرد منابع انسانی- نگرشهای کارمند (توانمندسازی روانی، رضایت شغلی، تعهد مؤثر) و رفتار مشتریگرا ارائه میدهد. علاوه براین، نقش توانمندسازی در ارتباط بین مدیریت منابع انسانی و عملکرد، تعریف و به طور تجربی آزموده شده است.
    کلمات کلیدی- راهکارهای مدیریت منابع انسانی (HRM) | نتایج عملکرد | توانمندسازی | نگرشهای کارمندان | رفتارمشتریگرا | هتلهای مجلل | لیتوانی | هتلها


    سطح: متوسط
    تعداد صفحات فایل pdf انگلیسی: 21
    تعداد صفحات فایل doc فارسی: 30

    حجم فایل: 144 کیلوبایت


    قیمت: 23000 تومان  20700 تومان(10% تخفیف)


    توضیحات اضافی:




تعداد نظرات : 0

الزامی
الزامی
الزامی
مدیریت-منابع-انسانی
موضوعات