دانلود مقاله و خرید ترجمه:علائم مرتبط با استرس در نوجوانان سوئدی: مطالعه در دو مدرسه متوسطه
بلافاصله پس از پرداخت دانلود کنید

کارابرن عزیز، مقالات سایت ( همگی جزو مقالات isi می باشند) بالاترین کیفیت ترجمه را دارند، ترجمه آنها کامل و دقیق می باشد (حتی محتوای جداول و شکل های نیز ترجمه شده اند) و از بهترین مجلات isi مانند IEEE، Sciencedirect، Springer، Emerald و ... انتخاب گردیده اند.

آگهی چاپ مقاله isi
ورود اعضا
توجه توجه توجه !!!!
نرم افزار winrar
پیشنهادات ویژه
پیوندهای کاربردی
پیوندهای مرتبط
مقالات ترجمه شده آموزش و پرورش
  • علائم مرتبط با استرس در نوجوانان سوئدی: مطالعه در دو مدرسه متوسطه

    سال انتشار:

    2014


    ترجمه فارسی عنوان مقاله:

    علائم مرتبط با استرس در نوجوانان سوئدی: مطالعه در دو مدرسه متوسطه


    عنوان انگلیسی مقاله:

    Stress-Related Symptoms in Swedish Adolescents: A Study in Two Upper Secondary Schools


    منبع:

    Journal of Educational and Developmental Psychology; Vol. 4, No. 2; 2014


    چکیده انگلیسی:

    Aims: Psychiatric symptoms, sleeping problems and stress are increasing in Swedish adolescents. The aim of this study was to test the hypothesis that a combination of two potential stressors (i.e., high academic proficiency and high urbanicity) in a school setting would be related to increased stress levels and stress-related symptoms among pupils. Our second aim was to evaluate correlations between perceived stress and psychiatric symptoms, sleep quality and personality traits.
    Methods: 202 Swedish high-school students from two schools, one with high academic proficiency in the Metropolitan Malmö area and one of average academic proficiency in a medium-sized town, participated. We used Internet-based versions of the following questionnaires: Symptoms Checklist 90 (SCL-90) for general psychiatric symptoms, Perceived Stress Scale (PSS-14) for stress, Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI) for sleep quality and Eysenck Personality Index (EPI) for personality traits.
    Results: There was no significant difference between the schools in any of the measured scales. Significant correlations between perceived stress and GSI score, PSQI score and the personality trait Neuroticism were observed.
    Conclusions: This study suggests no difference between the high academic proficiency/metropolitan school and the average academic proficiency/medium-sized town school in perceived stress levels or stress-related psychiatric symptoms.
    Keywords: stress | adolescents | personality | academic proficiency | urbanicity


    چکیده فارسی:

    اهداف: علائم روانپزشکی، مشکلات خواب و استرس در نوجوانان سوئدی در حال افزایش است. هدف از این مطالعه، آزمون این فرضیه است که ترکیبی از دو عوامل استرس زای بالقوه (به عنوان مثال، مهارت بالای علمی و مناطق شهری بالا) در محیط مدرسه سطح استرس و علائم مربوط به استرس را در میان دانش آموزان افزایش می دهد. هدف دوم ما ارزیابی ارتباط بین استرس ادراک شده و علائم روانی، کیفیت خواب و صفات شخصیتی بود.
    مواد و روش ها: 202 دانش آموز سوئدی از دو مدرسه، یکی با مهارت بالای علمی در منطقه متروپولیتن مالمو و یکی با مهارت متوسط دانشگاهی در یک شهر متوسط، شرکت کردند. ما با از پرسشنامه مبتنی بر اینترنت استفاده کردیم که به شرح زیر هستند: علائم فهرست 90 (SCL-90) برای علایم عمومی روانپزشکی، مقیاس استرس ادراک شده (PSS-14) برای استرس، شاخص کیفیت خواب پیتسبورگ (PSQI) برای کیفیت خواب و شاخص شخصیتی آیزنک ( EPI) برای صفات شخصیتی.
    نتایج: تفاوت معنی داری بین مدارس در هر یک از مقیاسهای اندازه گیری وجود ندارد. ارتباط معنی داری بین استرس درک شده و نمره GSI، نمره کل کیفیت خواب و صفت شخصیتی روان رنجوری مشاهده شد.
    نتیجه گیری: این مطالعه نشان می دهد که هیچ تفاوتی بین مهارت دانشگاهی مدرسه منطقه شهری بالا ومدرسه متوسط و معدل مهارت در سطح استرس درک شده و یا علائم روانی مربوط به استرس وجود ندارد.
    کلمات کلیدی: استرس | نوجوانان | شخصیت | مهارت دانشگاهی | شهرنشینی


    سطح: متوسط
    تعداد صفحات فایل pdf انگلیسی: 9
    تعداد صفحات فایل doc فارسی: 18

    حجم فایل: 78 کیلوبایت


    قیمت: 20000 تومان  18000 تومان(10% تخفیف)


    توضیحات اضافی:




تعداد نظرات : 0

الزامی
الزامی
الزامی
آموزش-و-پرورش
موضوعات