دانلود مقاله و خرید ترجمه:مدل های پیش بینی ایمنی بر اساس یافته های ممیزی: قسمت 2: اندازه گیری اعتبار مدل
بلافاصله پس از پرداخت دانلود کنید

کارابرن عزیز، مقالات سایت ( همگی جزو مقالات isi می باشند) بالاترین کیفیت ترجمه را دارند، ترجمه آنها کامل و دقیق می باشد (حتی محتوای جداول و شکل های نیز ترجمه شده اند) و از بهترین مجلات isi مانند IEEE، Sciencedirect، Springer، Emerald و ... انتخاب گردیده اند.

آگهی چاپ مقاله isi
ورود اعضا
توجه توجه توجه !!!!
نرم افزار winrar
پیشنهادات ویژه
پیوندهای کاربردی
پیوندهای مرتبط
مقالات ترجمه شده صنایع
  • مدل های پیش بینی ایمنی بر اساس یافته های ممیزی: قسمت 2: اندازه گیری اعتبار مدل

    سال انتشار:

    2013


    ترجمه فارسی عنوان مقاله:

    مدل های پیش بینی ایمنی بر اساس یافته های ممیزی: قسمت 2: اندازه گیری اعتبار مدل


    عنوان انگلیسی مقاله:

    Predictive models of safety based on audit findings: Part 2: Measurement of model validity


    منبع:

    Sciencedirect - Elsevier - Applied Ergonomics 44 (2013) 659-666


    چکیده انگلیسی:

    Part 1 of this study sequence developed a human factors/ergonomics (HF/E) based classification system (termed HFACS-MA) for safety audit findings and proved its measurement reliability. In Part 2, we used the human error categories of HFACS-MA as predictors of future safety performance. Audit records and monthly safety incident reports from two airlines submitted to their regulatory authority were available for analysis, covering over 6.5 years. Two participants derived consensus results of HF/E errors from the audit reports using HFACS-MA. We adopted Neural Network and Poisson regression methods to establish nonlinear and linear prediction models respectively. These models were tested for the validity of prediction of the safety data, and only Neural Network method resulted in substantially significant predictive ability for each airline. Alternative predictions from counting of audit findings and from time sequence of safety data produced some significant results, but of much smaller magnitude than HFACSMA. The use of HF/E analysis of audit findings provided proactive predictors of future safety performance in the aviation maintenance field.
    Keywords: Human error | HFACS-MA | Safety prediction | Neural network | Aviation maintenance


    چکیده فارسی:

    در بخش اول این مطالعه یک سیستم طبقه¬بندی مبتنی بر فاکتورهای انسانی/ ارگونومیک (HF/E) (با عنوان HFACS-MA) برای یافته¬های ممیزی ایمنی طراحی شد و پایایی اندازه¬گیری آن اثبات شد. در بخش دوم، از دسته¬های خطای انسانی HFACS-MA به عنوان پیش¬بینی¬کننده عملکرد ایمنی آتی استفاده کردیم. در تحلیل از سوابق ممیزی و گزارش¬های ماهانه رویدادهای ایمنی مربوط به دو خط هوایی که برای سازمان نظارتی آن¬ها ارسال شده بود استفاده شد، این گزارش¬ها حاوی اطلاعات مربوط به بیش از 6.5 سال بود. دو نفر از شرکت¬کنندگان با استفاده از HFACS-MA نتایج مورد توافق درباره خطاهای HF/E را استخراج کردند. برای ایجاد مدل¬های پیش¬بینی غیرخطی و خطی به ترتیب از روش-های شبکه عصبی و رگرسیون پوآسون استفاده کردیم. این مدل¬ها برای بررسی روایی پیش¬بینی داده¬های ایمنی تست شدند و فقط روش شبکه عصبی توانایی پیش¬بینی کاملاً معناداری برای تمام خطوط هوایی نشان داد. برخی از نتایج پیش¬بینی¬های دیگر بر اساس شمارش یافته¬های ممیزی و توالی زمانی داده¬های ایمنی معنادار بودند اما میزان آن بسیار کمتر از HFACS-MA بود. استفاده از تحلیل HF/E بر روی یافته¬های ممیزی، امکان پیش¬بینی قبلی عملکرد ایمنی آتی را در حوزه نگهداری هواپیما فراهم کرد.
    کلیدواژه ها: خطای انسانی | HFACS-MA | پیش بینی ایمنی | شبکه عصبی | نگهداری هواپیما


    سطح: متوسط
    تعداد صفحات فایل pdf انگلیسی: 8
    تعداد صفحات فایل doc فارسی: 27

    حجم فایل: 350 کیلوبایت


    قیمت: 30000 تومان  27000 تومان(10% تخفیف)


    توضیحات اضافی:




تعداد نظرات : 0

الزامی
الزامی
الزامی
صنایع
موضوعات