دانلود مقاله و خرید ترجمه:نقش شخصیت در یادگیری مبتنی بر کامپیوتر
بلافاصله پس از پرداخت دانلود کنید

کارابرن عزیز، مقالات سایت ( همگی جزو مقالات isi می باشند) بالاترین کیفیت ترجمه را دارند، ترجمه آنها کامل و دقیق می باشد (حتی محتوای جداول و شکل های نیز ترجمه شده اند) و از بهترین مجلات isi مانند IEEE، Sciencedirect، Springer، Emerald و ... انتخاب گردیده اند.

ورود اعضا
توجه توجه توجه !!!!
نرم افزار winrar
پیشنهادات ویژه
پیوندهای کاربردی
پیوندهای مرتبط
مقالات ترجمه شده آموزش الکترونیک
  • نقش شخصیت در یادگیری مبتنی بر کامپیوتر

    سال انتشار:

    2016


    ترجمه فارسی عنوان مقاله:

    نقش شخصیت در یادگیری مبتنی بر کامپیوتر


    عنوان انگلیسی مقاله:

    Role of personality in computer based learning


    منبع:

    Sciencedirect - Elsevier - Computers in Human Behavior 64 (2016) 805-813


    نویسنده:

    Ahmed Tlili, Fathi Essalmi, Mohamed Jemni, Kinshuk, Nian-Shing Chen


    چکیده انگلیسی:

    With the rapid growth of technology enhanced learning, new mediums for learning have emerged. One of these mediums is computer based learning where the main concern is how to design a computer based learning system which takes into consideration the learners differences. Personality is considered as one of the most critical sources of individual differences. This study investigates how personality differences within learners can affect computer based learning, through a comprehensive review of the literature. The highlighted results from the obtained nineteen studies are: (a) the most referred to personality model in computer based learning is MBTI; (b) personality traits affect how learners prefer learning content and learning approach like collecting information, communicating with instructor and peer, study behavior, acting and performing; (c) a new model of personality variables should be considered in computer based learning by taking all interested researchers and practitioners into accounts; and (d) the traditional questionnaire approach which is still the pre-dominant method to identify the learners personality; and this needs to be changed with new potential of big data and learning analytics. Furthermore, this study presents a new implicit approach using learning analytics instead of questionnaire-based approach to identify the learners personality.
    Keywords: Computer based learning | Edutainment | Personality models | learners personality | Intelligent tutoring systems | Adaptive learning


    چکیده فارسی:

    امروزه با توجه به پیشرفت های بسیار سریع تکنولوژی خصوصا در زمینه ابزارهای آموزشی،فناوری های جدیدی پدیدار شده اندکه یکی از آنها یادگیری مبتنی بر کامپیوتر می باشد.علی رغم فواید کاملا قابل شهود این نوع یادگیری افرادی وجود دارند که یادگیری سنتی را ترجیح داده و بر این اعتقاد هستند که بازخورد مثبتی از یادگیری مبتنی بر کامپیوتر نداشته اند.با توجه به این که افراد دارای شخصیت ها و واکنش های مختلفی در رفتار با سیستم می باشند بنابراین چالش اصلی در این زمینه شناسایی انواع شخصیت های موجود می باشد تا بتوان تفاوت های یادگیرندگان را سنجش و بررسی نمود تا برنامه ای مطابق انواع رفتار افراد درگیر در این سیستم طراحی شود.شخصیت به عنوان یکی از مهمترین پارامترهای تفاوت های فردی میان اشخاص مطرح می شود.در این مقاله بررسی می شود که چگونه تفاوت های شخصیتی در یادگیرندگان بر یادگیری مبتنی بر کامپیوتر تاثیر گذار است و هر کدام ازاین شخصیت ها چه واکنشی نشان خواهند داد.نتایج قابل توجه از نوزده پژوهش صورت گرفته در این زمینه در زیر ذکر شده است:
    - MBTIبیشترین تاکید را بر شخصیت در یادگیری مبتنی بر کامپیوتر دارد.
    -ویژگی های شخصیتی بر اینکه چگونه یادگیرندگان مفاهیم آموزشی و شیوه یادگیری مانند جمع آوری اطلاعات و برقراری ارتباط بامدرس و شیوه مطالعه را ترجیح می دهند تاثیر میگذارند.
    -یک مدل جدید از متغیر های شخصیت در یادگیری مبتنی بر کامپیوتر با تلاش و نظرسنجی بسیاری از پژوهشگران علاقمند و پزشکان توانای مرتبط با این حوزه باید در نظر گرفته شود.
    - رویکرد ضمنی جدیدی را با استفاده از تجزیه و تحلیل یادگیری به جای شیوه پرسشنامه برای شناسایی شخصیت یادگیرنده مطرح می کند.
    واژه های کلیدی: یادگیری مبتنی بر کامپیوتر | مدل شخصیت | سیستم آموزش هوشمند | یادگیری تطبیقی


    سطح: متوسط
    تعداد صفحات فایل pdf انگلیسی: 9
    تعداد صفحات فایل doc فارسی: 22

    وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: به صورت کامل ترجمه شده است

    وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: به صورت کامل ترجمه شده است

    حجم فایل: 3063 کیلوبایت


    قیمت: 36000 تومان  32400 تومان(10% تخفیف)


    توضیحات اضافی:




تعداد نظرات : 0

الزامی
الزامی
الزامی
آموزش-الکترونیک
موضوعات