دانلود مقاله انگلیسی:هوش تجاری: استراتژی برای توسعه رقابت در شرکت های مبتنی بر فن آوری
بلافاصله پس از پرداخت دانلود کنید

کارابرن عزیز، مقالات سایت ( همگی جزو مقالات isi می باشند) بالاترین کیفیت ترجمه را دارند، ترجمه آنها کامل و دقیق می باشد (حتی محتوای جداول و شکل های نیز ترجمه شده اند) و از بهترین مجلات isi مانند IEEE، Sciencedirect، Springer، Emerald و ... انتخاب گردیده اند.

آگهی درخواست مقاله
ورود اعضا
توجه توجه توجه !!!!
نرم افزار winrar
پیشنهادات ویژه
پیوندهای کاربردی
پیوندهای مرتبط
مقالات انگلیسی هوش تجاری
  • Inteligencia de negocios: estrategia para el desarrollo de competitividad en empresas de base tecnológica

    Inteligencia de negocios: estrategia para el desarrollo de competitividad en empresas de base tecnológica

    سال انتشار:

    2016


    عنوان انگلیسی مقاله:

    Inteligencia de negocios: estrategia para el desarrollo de competitividad en empresas de base tecnológica


    ترجمه فارسی عنوان مقاله:

    هوش تجاری: استراتژی برای توسعه رقابت در شرکت های مبتنی بر فن آوری


    منبع:

    Sciencedirect - Elsevier - Contaduría y Administración, 61 (2016) 127-158. doi:10.1016/j.cya.2015.09.006


    نویسنده:

    Eduardo Ahumada Tello ∗ y Juan Manuel Alberto Perusquia Velasco


    چکیده انگلیسی:

    The need for an assessment of the role of intangible assets in organizations makes it necessary to establish strategies between value creation based on knowledge and the mechanisms developed for their acquisition in firms. This research raises the question of establishing elements to develop the ability to strengthen business knowledge acquired through actions focused on information systems, innovation and decision making pro- cess, all contributing to the expansion of business intelligence as a key factor in business competitiveness. It is a mixed research: by using in-depth interviews in qualitative approach and a questionnaire in the quantitative approach, in firms from the Information and Communication Technologies (ICT) Economical Sector. The main findings are: (i) knowledge is the most valuable asset in modern ICT firms; (ii) business environment is essential for competitiveness; (iii) innovation, information systems and decision making process are part of business intelligence and is required by firms, and (iv) business intelligence develops competitiveness from knowledge management point of view.All Rights Reserved © 2015 Universidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Contaduría y Admi- nistración. This is an open access item distributed under the Creative Commons CC License BY-NC-ND 4.0.
    Keywords: Business intelligence | Business competitiveness | Knowledge management | Business innovation | Decision making process


    سطح: متوسط
    تعداد صفحات فایل pdf انگلیسی: 32
    حجم فایل: 874 کیلوبایت

    قیمت: 1000 تومان


    توضیحات اضافی:


     سفارش ترجمه مقاله


آرشیو کامل مقالات

تعداد نظرات : 0

الزامی
الزامی
الزامی
هوش-تجاری
موضوعات