دانلود مقاله انگلیسی:پس از تخلف: مدیران چگونه باید در مورد افشای اسرار مطمئن شوند
دانلود بهترین مقالات isi همراه با ترجمه فارسی

کارابرن عزیز، مقالات سایت ( همگی جزو مقالات isi می باشند) بالاترین کیفیت ترجمه را دارند، ترجمه آنها کامل و دقیق می باشد (حتی محتوای جداول و شکل های نیز ترجمه شده اند) و از بهترین مجلات isi مانند IEEE، Sciencedirect، Springer، Emerald و ... انتخاب گردیده اند.

آگهی چاپ مقاله
ورود اعضا
توجه توجه توجه !!!!
نرم افزار winrar
پیشنهادات ویژه
پیوندهای کاربردی
پیوندهای مرتبط
مقالات انگلیسی حسابداری و حسابرسی
  • After the wrongdoing: What managers should know about whistleblowing

    After the wrongdoing: What managers should know about whistleblowing

    سال انتشار:

    2016


    عنوان انگلیسی مقاله:

    After the wrongdoing: What managers should know about whistleblowing


    ترجمه فارسی عنوان مقاله:

    پس از تخلف: مدیران چگونه باید در مورد افشای اسرار مطمئن شوند


    منبع:

    Sciencedirect - Elsevier - Business Horizons, 59 (2016) 105-114. doi:10.1016/j.bushor.2015.09.007


    چکیده انگلیسی:

    Most of us are likely at some point to observe wrongdoing in our organizations, and some of us will blow the whistle to someone with the authority to put a stop to the wrongdoing. Or we may be managers, inspectors, or auditors who serve as the official ‘complaint recipient’ when one of our colleagues wants to report wrongdoing in the organization. Whether we blow the whistle or are tasked with cleaning up after someone else does so, we are better off knowing in advance how the whistleblowing process usually plays out. In this article we discuss the pragmatic implications of 30 years of systematic research about whistleblowing: who does it and when, and why they choose to report the wrongdoing internally (within the organization) or externally (to outsiders). To avoid external whistleblowing, which entails all sorts of costs for the organization, we recommend that managers take clear steps: investigate the allegations, make the results of the investigation known to those affected, correct the problem if one is found, and avoid reprisal against whistleblowers. These actions can increase the chance that information about organizational wrongdoing stays inside the organization, where it may be remedied, instead of being made public.
    KEYWORDS: Organizational wrongdoing | Internal whistleblowing | External whistleblowing | Retaliation against whistleblowers | Business ethics


    سطح: متوسط
    تعداد صفحات فایل pdf انگلیسی: 10
    حجم فایل: 241 کیلوبایت

    قیمت: 1000 تومان


    توضیحات اضافی:


     سفارش ترجمه مقاله


آرشیو کامل مقالات

تعداد نظرات : 0

الزامی
الزامی
الزامی
حسابداری-و-حسابرسی
موضوعات